vrijdag 26 oktober 2012

KOEKJESMIX IN JAMPOT

Eindelijk heb ik een idee voor mijn verzameling jampotten! Op Pinterest kwam ik de koekjesmix van Sam tegen. Yeah dacht ik!! En het werkt, want ik heb het direct uitgeprobeerd.
Om het eventueel anderen makkelijk te maken zal ik het recept en de bereidingswijze vertalen.

Wat heb je nodig:
45 gr lichtbruine basterd suiker
75 gr zelfrijzend bakmeel
1/2 theelepel bakpoeder
25 gr donkerbruine basterd suiker
15 gr havermout
60 gr rozijnen
1/2 theelepel kaneel

Wat schrijf je op het bijbehorende label:
Kaneel, havermout en rozijnen koekjes

Verwarm de oven voor op 180C. Vet een bakplaat in. Stop alle ingredienten in een kom en voeg hier een half ei (ong. 5 lepels) en 55 gr zachte roomboter of margarine aan toe. Mix dit goed met een houten lepel. Verdeel de mix in 8 balletjes (voeg meer meel toe als het plakkerig is). Leg de balletjes op de bakplaat en druk ze zachtjes plat. Bak ze voor 15-20 minuten, totdat ze goudkleurig zijn!
Eetsmakelijk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten